October 17, 2012

31 Day Nail Challenge: Day 24 Inspired by a book


Yes, I too was sucked into the world of Ms. Anastasia Steele and Mr. Christian Grey. I came across the Fifty Shades series by accident actually. I was on my iphone in the ibooks store and was in search for a new book to read. I looked in the Top Charts section and saw the Fifty Shades trilogy in the top three slots. I decided to read Fifty Shades of Grey and was hooked. 

For the mani, I used Maybelline Onyx Rush, Essie Size Matters, Revlon Metallic, and OPI My Boyfriend Scales Walls. For the thumb I tried to portray Anastasia's infamous lip biting. The pointer, middle and pinky loosely showcase the three book covers. The ring finger represents the "red room of pain" and my attempt at painting the end of a flogger. 


"We aim to please" -Christian Grey, Fifty Shades of Grey

As always,  don't forget to check out Jayne at Cosmetic Proof and Naomi at Bellezza to see what they created for this challenge!

55 comments :

  1. This is really cool!! Nice job Traci!

    ReplyDelete
  2. Great job! I have seen so much of that book but haven't jumped on the bandwagon justtt yet.

    Great inspiration! I am sure fans of the book would love this

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Sherry! lol let me know if you end up reading it!

      Delete
  3. How cute! I knew exactly what it was by the tie and lip...then was like what in the heck are the other ones...LOL Great job! I got suckered in by the book as well.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lmao! I know...I didn't know how to do the other designs lol! Thanks, Alisha!

      Delete
  4. Great representation of the books! I was hooked on those books last summer as well! Now though I'm reading Divergent by Veronica Roth, people keep on saying it's like the Hunger Games books, if you like that genre, you might wanna check it out :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Victoria! Ooh thanks for the recommendation! I loved the Hunger Games books so I'll definitely check that out! :D

      Delete
  5. I love this!! I've never read the books but this looks so amazing, you did an awesome job (as always)!

    ReplyDelete
  6. Would you believe i havent had a chance to read the books as yet? Ahhh ok will do now

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol I believe you hehe :D Oooh let me know what you think of them!

      Delete
  7. Ha, Essie Size matters, how fitting ;)
    GREAT mani though!! I love it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol, I know, right? I was looking through the few reds I have and thought the color of this was perfect! The name was an added bonus :P
      Thanks, Julie!! :D

      Delete
  8. I never read the books, but I love what you drew. The silver against black is awesome!

    ReplyDelete
  9. It took me a while to figure out what these were, but now I've got my eye in, these are awesome! I wish I could do nail art, I just don't have the patience!

    I love seeing yours though, so talented!

    http://pretty-in-pink-blog.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol! I'm glad you think so! Thanks, Sara!

      Delete
  10. This looks pretty awesome!

    I did not enjoy 50 shades, the first book was alright but it all went downhill from there for me

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks!
      Aw, no enjoy? I know what you mean, but I still enjoyed them :D

      Delete
  11. Dang you are so creative!! I really mean it!! If I did this nail challenge I would fail terribly and would be stuck in day one lol :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol aw thanks! That means a lot :D lmao! Aw don't be too hard on yourself! I'm sure you would do fine haha. This challenge can be a little tough though...

      Delete
  12. I've read the first two books and can't bring myself to read the third...Ana is so freakin' annoying!!! Great mani though, I love your interpretation of the book covers!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lmao! I was too captivated by Grey to stop! haha
      Thanks, Jayne!

      Delete
  13. great job! :) i love these! made me remember i never finish the last book...need to work on that. LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Lydia! lol have fun with the last one :D

      Delete
  14. I haven't read the book but this looks so cool!

    ReplyDelete
  15. a-m-a-z-i-n-g!!

    book is worth it?

    xo Bea
    dailylivingingeneva.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Bea! I think it was worth it :)

      Delete
  16. I think I am the only person in the world who hasn't read that book! Haha! I love the red you used for these nails, though! ^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol! Thanks! I like that red too...hehe

      Delete
  17. oooo hey!! I like this mani! So dark and yummy.
    I never got to reading 50 shades of grey...maybe i'll just wait for the movie :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Winnie!
      Haha I'm kind of excited for the movie :D

      Delete
  18. I still haven't read 50 shades but I think I need to get around too it. Love the nails.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let me know if you do :)
      Thanks, Ashley!

      Delete
  19. Love your nails, as usual. I don't know if you do this kind of thing but I nominated you for the Laine Blogger Award. Check out my blog for details:

    http://marienni.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw thanks, love :D
      Oh cool! I'll check it out. I have a few that I need to post lol Thank you!

      Delete
  20. I haven't read the books so I don't really know what any of this means... haha... but I love how these look!! The way the silver looks with the black and also the red is just super hot! And from what I hear of the book, sounds like that's appropriate! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe thanks! Ooh you're right hehe :D

      Delete
  21. wow!! I want to make these nails!!

    ReplyDelete

I read every single comment that all of you lovelies leave. Please don't hesitate to leave one, I love hearing from you! Thanks for visiting! ♥